Guide

Grunduppgifter

2

Grunduppgifter

De här uppgifterna är sökbara – och därmed extra viktiga att fylla i. Tänk som en hyresgäst och försök bjuda på så mycket information som möjligt. Det underlättar matchningsprocessen.

- Typ av annons

Är det ett kontor, lager, bostad eller kanske industri som annonsen beskriver?

- Planlösning

En korrekt planlsöning är viktig för den som letar lokal.

- Beskrivande text

Var så utförligt som möjligt! Här har du utrymme att lägga fram alla de fördelar med lokalen som inte kommer fram på annat sätt. Objektvisions annonser indexeras av Google. Var därför noga med att ange viktiga sök- och nyckelord som den som söker lokal använder sig av.

- Lokalens storlek

- Hyresinformation

Information som 95 procent av de som söker en lokal frågar efter. Det är möjligt att ange en lägsta hyresnivå som kan justeras uppåt. Se också till att ange vad som ingår i hyran. Här kan du också ange ett eventuellt överlåtelsepris.

- Kontraktsinformation

Gäller annonsen ett första- eller andrahandskontrakt? Och vilken är kontraktslängden?

- Tillträde

När går det tidigast att få tillträde till lokalen? Den här uppgiften är mycket intressant för många hyresgäster men saknas ofta. Vill du att din annons ska sticka ut positivt är det alltså bra att ange ett datum här.

- Byggnadsteknisk information

Ange byggnadsår, antal rum, våning, takhöjd, typ av uppvärmning och ventilation. Allt som kan vara av intresse för en hyresgäst.

- Miljöcertifiering

Här anger du om objektet är miljöcertifierat.