Läsvärt

Vi har samlat alla tips & råd du kan tänkas behöva i processen att hitta nästa hyresvärd, säljare eller hyresgäst, köpare. Allt för att det ska bli lätt att hitta rätt.

<<Tillbaka: Googleoptimera din annons

Googleoptimera din annons

Hittas din annons via Google?

Objektvision är Sveriges största marknadsplats för lokaler och kommersiella fastigheter. Trots det känner många av de som söker för första gången inte till någon marknadsplats med utbud i deras område. Det naturliga valet är då att använda Google eller annan sökmotor för att hitta en ny lokal. Vi har därför som mål att alltid placera oss högt upp i sökresultatet för lokal- och fastighetsrelaterade sökningar som är relevanta för oss.

Vilka sidor på Objektvision länkar Google till?

För breda sökningar av typen "fastigheter till salu" eller "lediga lokaler" länkar sökmotorerna oftast till vår mest relevanta träfflista. Om någon söker på "fastigheter till salu" rankar alltså sidan fastigheter till salu. För lite mer specificerade sökningar som "kontorslokaler malmö" kommer länken att leda direkt till motsvarande träfflista för kontorslokaler i Malmö. Väldigt smala sökningar som "klarabergsviadukten 63 kontorshotell" eller "glasvasen malmö" leder direkt till beskrivningar som motsvarar sökningen.

Kan jag påverka antal besök till mina objekt?

Ja, med detaljerade och välskrivna beskrivningar ökar chansen för att sökmotorerna visar dina objekt. Fundera på vilka sökord de lokalsökande kan tänkas använda. Exempel kan vara kvartersnamn eller namn på ett industriområde. Innehåller din text branschspecifika ord som en sökande använder enklare synonymer för? Komplettera då med dessa. Använd fältet bildtext för att förklara för sökmotorer och synskadade vad bilderna innehåller. Beskriv vad som är unikt för objektet och undvik om möjligt att kopiera text från dina andra annonser.