Guide
<<Tillbaka: Så här hyr du en lokal: Vilket läge behöver verksamheten?

Vilket läge behöver verksamheten?

2

Vilka lägen är relevanta för verksamheten?

Var hittar man andra bolag i er bransch? Ibland kan det vara bra att befinna sig i närheten av konkurrenterna medan det i andra fall kanske är bättre att hitta ett helt eget läge. Hur ser det ut för er?

Hur ser kommunikationerna ut?

Hur tar sig medarbetare och kunder till er? Är det främst bil som gäller är det bra om det finns parkering i närheten. I andra fall kanske allmänna transportmedel är prioriterat.

Kommer medarbetarna att trivas?

Hur ser lokalens läge ut utifrån ett medarbetarperspektiv? Bra lunchställen, service och kanske gym i närheten brukar vara uppskattat. Och en fin och trevlig miljö omkring kontoret bidrar till en god arbetsmiljö. Fundera över vad som är viktigast för era medarbetare.

Hur påverkas ert varumärke av lokalens läge?

Var ni finns sänder signaler till alla företagets intressenter och påverkar varumärket. Ett dyrt område kan vara lika fel som ett billigare – beroende på hur det matchar er profil.

Håll utkik efter gömda pärlor

Kanske har ni vissa uppfattningar om vilka lägen som är relevanta för er men missar andra områden. Fråga runt bland andra i branschen, vänner och bekanta vad de tycker om olika lägen. Ibland lönar det sig med ett öppet sinne.